Help! Ik woon in een nieuwe straat! Van kamer veranderd? Moeten we ons adresboek en masse aanpassen? Opgezogen door een parallel universum? Neen! Niets van dat! Alles nieuw in Poperinge. Nieuw logo, maar dat is eigenlijk oud nieuws. Nieuwe markt. Nieuw asfalt op zowat elke hoofdas. Zelfs de Poperingse straten krijgen nu al een subtitel. Baseline noemen de marketingboys dat blijkbaar. Ik noem het een subtitel. Of had ik dat al gezegd…
Banners in elke straat. Strategisch om die op vrijdagmiddag net na schooltijd op te hangen. Het kalmste moment van de week, dachten ze… Hart voor de klant. Dat hebben ze voor mijn straat uitgevonden. De paar winkels zullen er ongetwijfeld content mee zijn. Jammer van mijn gebrek aan empathie. Of mijn gebrek aan klanten. Op mijn lijf geschreven dus. Hard voor de zelfstandigen, de laatste paar maand toch. Dat ware beter geweest. Alle respect.
Een gigantisch feest zondag. Gratis cd. Gratis receptie. Gratis optredens. Gratis vuurwerk. En alles is vergeten en vergeven… Zou het kunnen dat de verkiezingen eraan komen? Oktober volgend jaar pas. Maar toch. De geweren zijn al in stelling gebracht.
Eerst even zoeken naar de Wie zal dit betalen straat… Onvindbaar… Misschien hangen ze in extremis toch nog een extra vlag op aan elke gevel… Of een affiche in de brievenbus maandagvoormiddag. Alhoewel, liever niet. De kost van die vlaggen of de kopies moet ook nog doorgerekend worden.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=GzZWSrr5wFI&ob=av3e]