Men is maar zoveel keren man als men talen spreken kan. Zo hing het aan de muur in het lokaal Duits van het college. Lokaal 28 dacht ik. Maar het kan ook 19 geweest zijn. Kapoenen die we waren, maakten we er Men is maar zoveel keren man als men pinten drinken kan van. Goed gevonden, al zeg ik het zelf.
Toerisme Westhoek heeft een wedstrijd. Ontwerp je bieretiket. Als zelfverklaarde ervaringsdeskundige kan ik deze kans niet aan mij voorbij laten gaan… toch maar een poging wagen.
Noblesse oblige. De Kemmelberg moet op de achtergrond. Drie bieren: blond, bruin en amber. De K3 van de Westhoek. Geen gekunstelde naam. Westhoek klinkt als een klok. Een nieuw biermerk is geboren.
Een subtitel. Baseline noemen de marketingboys dat blijkbaar. Ik noem het een subtitel.
Wat denken jullie van “Leven in de brouwerij”. Mooi, niet? En je kan er alle kanten mee op.
- Eentje te veel gedronken? “Zweven in de brouwerij”.
- Het feestje loopt uit de hand? “Leven in de zwijnerij”.
- Blijven plakken? “Kleven in de brouwerij”.
- Miserie op het werk? “Leven met de kloterij”.
- Voor een congres van de cd&v? “Tsjeven in de brouwerij”.
- Een trouwfeest? “Leven in de trouwerij”.
Je kan het zo gek niet bedenken. Maar het kan. Machtige wedstrijd, super gevonden! Goed bezig, die mannen en vrouwen van toerisme Westhoek.
Mijn etiket, voor de gelegenheid enkel de blonde versie, staat al op de website. Stem voor mijn ontwerp! Of nog beter, maak zelf iets. Men is immers maar zoveel keren man, als men etiketten ontwerpen kan…
Zelf meedoen? Ga vlug naar www.ontwerpjebieretiket.be! Succes!
Het resultaat van dit gestuntel:
erik says:
Hey Peter
ik vind je voorstellen echt wel tof! de drie etiketten ook, hoewel ik ‘leven in de brouwerij’ net iets te vaak heb gehoord of gelezen. Vooral mbt Poperinge dan. Gelukkig heb je nog een ruim aanbod aan ‘subtitels’ verzonnen,…
grtz en tot binnenkort